Officiële trouwlocatie en feestlocatie

Door de idyllische ligging in het prachtige park is Stania State bij uitstek de plaats om uw huwelijksfeest te vieren. Brasserie Stania State is gevestigd in een deel van het uit 1854 stammende gebouw. De besloten ligging, de rijke historie en de sfeer van de Brasserie bieden u de unieke mogelijkheid om deze speciale dag op uw eigen wijze in te vullen.

Een kleine greep uit ons veelzijdige aanbod:

  • Champagne met heerlijke bruidstaart bij binnenkomst
  • High tea
  • Romantische picknick
  • Feestelijke diners
  • Buffetten of barbecue

Verscholen tussen eeuwenoude bomen omringd door een prachtige Roodbaardtuin ligt, op een steenworp afstand van Leeuwarden, het schitterende Landgoed Stania State. Waar sinds vele jaren bezoekers met alle egards worden ontvangen. Een prachtige locatie om uw huwelijksdag te vieren. De idyllische ligging en de sfeervolle ambiance zijn ingrediënten voor een sfeervolle dag. Wij zijn u graag ter wille om uw huwelijksdag onvergetelijk te maken.

Recepties en feesten

Op Stania State kunt u met zowel grote als kleine gezelschappen terecht. De brasserie heeft twee zalen waar u maximaal 130 en 150 personen kunt ontvangen. Desgewenst kunt u ook op ons terras terecht waar nog eens 100 zitplaatsen zijn. Wilt u toch met een groter gezelschap komen? Dat is allemaal mogelijk en bespreekbaar.

Officiële trouwlocatie gemeente Tytsjerksteradiel

Alles op één locatie houden? Dat kan! Want brasserie Stania State is door de gemeente Tytsjerksteradiel aangewezen als officiële trouwlocatie. Toch heel romantisch als u het ‘Ja, ik wil’, uitspreekt in onze prachtige tuinzaal. Landgoed Stania State is de ideale trouwlocatie om te trouweninderegio rondom Leeuwarden, Dokkum en in de gemeente Tytsjerksteradiel.
Om van uw huwelijk een onvergetelijke dag te maken, denken wij graag met u mee en geven wij u met veel genoegen advies zodat u zorgeloos naar deze heuglijke dag kunt toeleven.

Receptie arrangement

voor een 2 uren durende receptie 21,50 p.p.

vanaf 25 personen

  • 2 kopjes koffie/thee en een stukje oranjekoek
  • 3 drankjes van Hollandsplateau
  • Bittergarnituur 3 keer een rondgang  feestelijke hapjes met kaas, worst en bittervarianten

Koffie/thee arrangementen

vanaf 15 personen

  • 2 kopjes koffie/thee en oranjekoek 8,25 p.p.
  • 2 kopjes koffie/thee gesorteerd gebak 9,25 p.p.

Feestarrangement 1

voor een 3,5 uren durend feest 32,- p.p.

vanaf 25 personen

  • Onbeperkt drinken van een Hollands plateau*
  • Zoutjes, nootjes en kaasstengels
  • Oude kaas en Friese worst
  • Twee luxe koude hapjes (bijvoorbeeld wraprolletje met kip en zalm)
  • Twee luxe frituurhapjes

Feestarrangement 2

voor een 3,5 uren durend feest 37,- p.p.

vanaf 25 personen

  • Onbeperkt drinken van een Hollands plateau*
  • Zoutjes, nootjes en kaasstengels
  • Oude kaas en Friese worst
  • Twee luxe koude hapjes (bijvoorbeeld wraprolletje met kip en zalm)
  • Twee luxe frituurhapjes
  • Kipsateetje
  • Glaasje gerookte paling
  • Mini hamburgertje met broodje

Na het feest

iets lekkers om jullie feest af te sluiten

  • Broodje shoarma 5,50
  • Broodje kroket 4,-
  • Kipsaté 5,-
  • Puntzakje met friet 3,75
  • Broodje warme beenham 5,-

Overige mogelijkheden

van koffie en thee tot welkomstcocktails

Welkomstcocktails

  • Vruchtenchampagne 4,25
  • Champagne, brut of démi sec (methode traditionelle) 8,25
  • Kir (crème de cassis, methode traditionelle) 8,-
  • Kir royal 7,25
  • Prosecco 5,25

Drankprijzen

  • Prijzen op basis van nacalculatie (behalve afgesproken arrangementen)

Koffie en thee

  • Kopjes koffie of thee met oranjekoek 7,75
  • Kopjes koffie of thee met assortigebak (Le Bonbon) 8,50
  • Kopjes koffie of thee met eigengemaakt assortigebak 8,75
  • Koffie + broodje ter afsluiting 5,25
  • Koffie + lekkernijen 5,75

*Onder Hollands plateau verstaan wij: bier, wijn, fris en binnenlands gedestilleerd. Voor overige drankjes wordt extra bijbetaald.

Hoe werken wij?

Natuurlijk wilt u dat uw trouwdag onvergetelijk wordt. Een goede voorbereiding is daarbij essentieel. Dat doen we graag samen met u. Wij zullen er alles aan doen om uw feest tot in de puntjes te verzorgen.

Locatiebezichting, optie en offerte

Als u uw trouwdag op Landgoed Stania State wilt vieren, maken we met u een afspraak voor een gesprek en rondleiding. Hierna kunnen we een optie plaatsen en maken we een vervolgafspraak voor het samenstellen van een offerte. Deze vrijblijvende offerte en de optie blijven twee weken geldig.

Detailbespreking

Enkele weken voor uw bruiloftsfeest maken we nogmaals een afspraak om alle details door te nemen. Het aantal gasten kunt u tot twee weken voor aanvang aan ons doorgeven. Dit aantal is bepalend voor de uiteindelijke factuur.

Exclusiviteit en omzetgarantie

De ruimtes die gebruikt worden, zijn afhankelijk van het aantal gasten en het programma. Afhankelijk van het aantal gasten en het programma zijn wij vrij om andere ruimtes te gebruiken voor andere gasten.

Op vrijdagen en zaterdagen in de trouwmaanden mei, juni, juli en augustus geldt er een minimale besteding van € 3500,- , daaronder berekenen wij € 650,- voor de huur van de locatie.

Uiteraard kunnen wij de locatie ook verhuren op basis van exclusiviteit, informeer naar de prijzen.

Annuleringsregeling

Natuurlijk gaat u ervan uit dat de voorbereidingen voor uw huwelijksdag vlekkeloos verlopen. Maar stel dat er met één van uw belangrijke gasten onverhoopt iets gebeurt waardoor de feestelijke dag niet door kan gaan of uitgesteld moet worden. Een vervelende situatie, maar het wordt nog vervelender als u ook nog eens voor alle kosten moet opdraaien. Met een annuleringsregeling kunt u dit financiële risico afdekken. Al onze kosten die het gevolg zijn van uitstel of annulering worden in dit geval vergoed.

Uniforme Voorwaarden Horeca

Op al onze reserveringen en geleverde diensten zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca van toepassing. Een exemplaar vindt u bij uw offerte en is ook of klik hier om een pdf exemplaar te downloaden. Bij annulering hanteren wij artikel 9.4.2.

Voorwaarden eigen versiering

Uiteraard mag u de locatie naar wens decoreren. In overleg is veel mogelijk. Decoratie die u zelf meeneemt moet, indien van toepassing, geïmpregneerd zijn en mag geen schade toebrengen aan het pand, terrein of meubilair. De ceremoniemeesters zijn verantwoordelijk voor het plaatsen en verwijderen van de decoraties. Het strooien van rijst of confetti ed. of het afsteken van vuurwerk is niet toegestaan.

Reserveren
Onze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Klik op 'Ik ga akkoord' om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over cookies